kiruna, jukkasjärvi, riksgränsen, björkliden, narvik

Alla dessa ställen besökte jag under påsklovet. Oc oambitiös som jag ibland kan va så orkar jag inte berätta mer om vad jag gjorde där så här kmr en liten lista på vad jag har gjort/sett + bilder

- IceHotel
- Staden Kiruna
- esrange (SSC, swdwdish space coperation bas för att skjuta upp raketer och megastora balonger i rymden, mamma jobbar där ibland)
- åkt skidor i riksgränsen
- åkt skidor i björkliden
- åkt skidor i Narvik (i norge, riktigt collt ställe att åka skidor på för berget låg precis vid en fjord med vatten från atlanten, vyerna där var obeskrivligt fina och tyvärr hade jag inte med mig min kamer :(
- sett lapporten
- tagit det otroligt lungt



kiruna kyrka


inuti IceHotel




det underbara landskapet i riksgränsen


lapporten


en av många helikoptrar som flör omkring i riksgränsen



ett lyckat påsklov varte

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0